پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183701
واردات ۲۰،۸۸۶ دستگاه اتومبيل سواري در ۱۸۶روز!
تاریخ انتشار : 1394/09/02 12:55:14
نمایش : 1190
بر اساس آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ امسال ۲۰،۸۸۶ دستگاه اتومبيل سواري به وزن ۳۴ هزار تن و به ارزش ۴۹۷ ميليون دلار از اقلام عمده وارداتي به کشورمان بوده است.
به نقل از خبرنگار اقتصادي تهران نيوز، با نگاهي به آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ امسال که توسط گمرک کشورمان منتشر شده اقلام کالايي وجود دارند که بيشترين سهم از واردات کالا را به خود اختصاص داده اند.

اقلام عمده وارداتي طي ۶ ماهه نخست امسال شامل ذرت دامي به وزن ۲،۷۱۵ هزار تن و به ارزش ۶۶۰ ميليون دلار و سهر ارزشي ۳،۱۷ درصد، قطعات منفصله براي توليد تراکتور کشاورزي به استثناي لاستيک به وزن ۶۹ هزار تن و به ارزش ۶۰۳ ميليون دلار و سهم ارزشي ۲،۸۹ درصد است.

داروها متشکل از مواد مخلوط شده يا نشده براي مصارف درمان يا پيشگيري از بيماري به وزن ۴ هزار تن و به ارزش ۵۳۲ ميليون دلار و سهم ارزشي ۲،۵۵ درصد و اتومبيل سواري به تعداد ۲۰،۸۸۶ دستگاه و به وزن ۳۴ هزار تن و به ارزش ۴۹۷ ميليون دلار و سهم ارزشي ۲،۳۸درصد از ديگر اقلام عمده وارداتي در۶ ماهه نخست سال جاري بوده است.

 واردات خودرو لوکس
اما با نگاهي دقيق تر به جدول ۱۰ قلم عمده کالاهاي وارداتي که در آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ امسال توسط گمرک کشورمان منتشر شده، کالاهايي نظير برنج نيز ديده مي شود.کالايي که نمونه داخلي آن با کيفيت مرغوب وجود دارد.

حال با توجه به قرار گرفتن کشورمان در يکي از حساس ترين موقعيت ها که مربوط به دوران پسابرجام مي شود بايد منتظر ماند و ديد که دولتمردان با توجه تهيه بسته اقتصادي مدنظرشان مي توانند تغييرات خاصي در جدول اقلام عمده وارداتي ايجاد کنند و تا حداقل در اين ليست کالاهاي استراتژيک و خاص وارد شود و از توان داخلي نيز براي توليد کالاي بومي و صادرات بهره گيري بيشتري شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html